sense la regla
Tinc 16 anys i no m'ha vingut la regla.
1.Es normal? Pot ser algo genètic?
2. Aixo pot sonar com una tonteria, pero es que mai ningú m'ho ha aclarat: Es poden tenir relacions sexuals sense tenir la regla? Osigui obviament no et pots quedar embarassada pero es pot sentir plaer igual?
Gracies:)
IESP

Hola!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Abans de tot, donar-te les gràcies per la teva consulta!
Respecte a les teves preguntes:
1. Hi ha noies que els ve la regla més tard que a la majoria, no té perquè haver-hi cap problema. Com tu dius, l'edat a la que arriba la regla sol ser genètica (no se si a la teva mare li va passar igual). De totes formes, per quedar-te tranquil.la, et diria que vagis al metge per comprovar que tot està bé i per a que pugui donar-te la seva valoració :)
2. I tant! El plaer no depen de tenir la regla. De fet, moltes noies es comencen a masturbar-se i a sentir plaer (i arribar a l'orgasme) abans de tenir la regla. Aquesta, com tu dius, només és una mostra que la noia ja es pot quedar embarassada, res més.
Espero haver estat d’ajuda!
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat