ajuda sisplaau
Hola, tinc 14 anys fa 4 dies vaig perdre la virginitat amb el meu novio, i avui he tingut mareixo i ganes de vomitar i de seguida he anat a l'ambolatori a buscar la pastilla del dia despres pero estic molt precupada perque es va trencar e condo (el vam canviar al moment). tot i que ho vam fer quan jo havia acabat de tenir la regla no ser si m'hi he pogut qedar perque no he tingut mareigos fins avui.
i una altra cosa, quan em puc qedar mes façilment embarasada?, enquina part del mes?
petoons:*
IESP

Hola!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Gràcies per la teva consulta!
En primer lloc, dir-te que aquests marejos i ganes de vomitar deurien ser per un altre motiu, ja que els símptomes d'un embaràs triguen més en aperèixer.
En segon lloc, has de saber que la pastilla del dia de després s'ha de prendre en les següents 72 hores després de la relació de risc, és a dir, en un màxim dels 3 DIES SEGÜENTS. Prendre-la al 4t dia fa que perdi molta eficàcia, d'acord?
Una noia és fèrtil tots els dies del mes (des que li ve la regla per primera vegada), i és per això que s'ha de posar el preservatiu sempre. Senzillament hi ha uns dies on es pot estar encara MÉS FÈRTIL, i és una informació que va molt bé per aquelles dones que SÍ volen quedar-se embarassades, no pas per a les que no ho desitgen encara.
Espero haver-te ajudat una mica! Una abraçada.
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat