Ajuda, crec que estic embarassada!
Hola! Estic molt preocupada perque crec que estic embarassada i només tinc 15 anys...
El dia 27 de març vaig tenir relacions sense condó amb la meva parella, ell no es va correr però se que existeix el risc.. Avui pel matí m'he fet una prova casera (el test de la abuela) i al cap del rato m'ha donat positiu. He buscat informació per internet i he vist que si fas esforços existeix el risc d'abortar, i he marxat a correr. Quan he tornat em feien mal els ovaris, com si m'hagues de venir la regla i després he tacat d'un color rosat, i he llegit que podria ser el 'sangrado de plantación'. Que faig? Estic molt amoinada.. La regla el mes passat em va vindre el dia 16, encara es una mica pronte pero no tindria que trigar gaire.. Em compro un test de farmàcia? No se com dir-li a la meva mare...:'(
Necessito consell, i maneres d'abortar a casa.. Gràcies!
IESP

Hola!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Gràcies per la teva consulta!
Abans de tot t'he de dir que quan parlem de salut, no podem inventar-nos tractaments ni remeis! És molt important comptar amb l'ajuda de professionals especialitzats (com els ginecòlegs), ja que es tracta de la teva salut! En cas d'estar embarassada i no ho volguessis, l'avort NO te'l pots provocar tu mateixa, ja que això és molt perillós. No hi ha remeis casolans, ja que s'ha de practicar en un centre especialitzat, d'acord?
Per saber si s'està embarassada, el millor és anar al metge o comprar un test predictor a la farmàcia (costa uns 9 euros), ja que tenen una gran fiabilitat.
Dius que encara és aviat per espantar-se, ja que encara no t'havia de venir la regla. Primer hem d'esperar a veure si hi ha algun retard en el dia que ve o no! Segurament aquesta preocupació ve arrel d'haver tingut relacions sexuals sense preservatiu. Per això ho diem sempre: cal r¡ser responsable i utilitzar PRESERVATIU cada vegada, ja que si no ens estem amoinant continuament i no podem estar bé...
Si us plau, és molt important que et cuidis, i també que gaudeixis de la sexualitat tranquil.lament. Recorda la importància del preservatiu per gaudir!
Espero haver-te ajudat una mica! Una abraçada.
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat