Primera vegada (nerviosa)
L'altre dia vaig quedar amb el meu novio, portem 1 mes i mig.
En principi hem pensava que quedavem com cada dia. Resulta que ell ja portava una idea del que volia fer. Li vaig posar la ma a la butxaca i vaig notar una cosa estranya, semblaven preservatius.
I si, ho eren. Volia follar... nomes portem un mes i mig i no n'estava segura. Ell hem va com intentar manipular per portarme al llit, i jo burra vaig ferli cas, total que vam follar.. ara mateix tinc molta por nose si fer-ho als 13 anys esta bé... Que puc fer per sentir-me millor?
Hem masturbo? aixi hem sentiré millor?
Elena Crespi

Hola,
no crec que la masturbació et faci sentir millor. La masturbació ha de servir per gaudir per sentir plaer, per regalar-te una estona, no per oblidar alguna cosa que no t'ha agradat.
Sobre la relació sexual: no es tracta de si està bé o no tenir relacions sexuals amb 13 anys. NOsaltres pensem que és un pèl massa d'hora i que, sobretot, has de prendre la decisió quan estiguis preparada.
Sembla que tu no has pres aquesta decisió i que t'has deixat emportar per la pressió de la teva parella. És molt important que l'amor e veritat no es basi en la pressió sinó en la llibertat. Decidir quan vols tenir relacions sexuals és una decisió teva primerament. Llavors pots compartir-ho amb la parella.
Si ell vol però tu encara no volies, no era el moment. Ell ha d'entendre això. No sé si has parlat amb ell de com t'ha fet sentir el que heu fet però crec que és important que si decidiu tenir relacions sexuals, si sou parells, tingueu l'oportunitat de parlar d'aquestes cose si no deixar-ho per vergonya de parlar-ne.
É smolt important que li puguis dir com et sents i què vols a partir d'ara.
I si t'intenta manipular o creus que t'intenta manipular li comentis...
De veritat vols estar amb algú que et vol manipular?
Segurament ell tenia moltes ganes de fer-ho amb tu i per això no va tenir gaire en compte el que tu li deies. Vas ser prou clara dient-li que no? que et senties manipulada?
Per poder tenir una relació de parella sana és vital que puguis expressar-te lliurement.
El més important de tot? que aprenguem de les coses que hem fet i que a partir d'ara les puguem fer millor.
Et sembla bé que en parlis amb ell?
Una abraçada i t'envio molts ànims i molta energia positiva!
Elena Crespi i Asensio - www.iesp.cat
FBK: elenacrespipsico - @tarongesenceres