CURIOSITAT **09/04**
Hola!
Gràcies per resoldre tots els nostres dubtes! Sou fantàstics!<3
Tinc curiositat per saber un parell de coses... he llegit que durant l'embaràs, es poden seguir mantenint relacions sexuals. és cert? i es pot durant tot el període d'embaràs? i després del part? si la dona ja està embarassada, aleshores pot tenir relacions sense protecció i sense cap perill (sense tenir en compte les malalties de transmissió sexual)? és a dir, seria perjudicial pel bebe?
Per una altra banda, també he llegit que existeixen uns exercicis que diuen que van bé pel part i també que fan que mentre fas l'amor, sigui més agradable per la noia... Si això és cert, crec que s'hauria de potenciar que totes les noies fessin aquests exercicis! Ens podríeu explicar més en què consisteixen i quins són els seus beneficis?
Moltes gràcies!<3 :D
IESP

Hola Maria!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Moltes gràcies per preguntar!
Anem per passos:
1. Durant l'embaràs, una dona pot tenir relacions sexuals igualment, amb o sense penetració. Segurament, durant l'últim trimestre li costarà més moure's de la mateixa manera que abans, però pot tenir relacions sense perill. Com tu dius, si les relacions fossin sense protecció (com preservatiu), l'unic risc que hi hauria seria el de les infeccions (però se suposa que si és una parella estable, les dues persones s'han fet anàlisi de sang per saber que tot està bé!)
2. Els exercicis que descrius són els Kegel, i es tracta de contraure els músculs de la vagina com quan parem el pipí. Estan destinats a reforçar la musculatura de la vagina i del sòl pèlvis, i és cert que tenen molts beneficis, com: aturar les pèrdues d'orina, recuperar-se del part, sentir més durant les relacions... Però estan adreçats, sobretot, a dones que ja han tingut fills o adultes, ja que la musculatura d'una persona jove segurament ja es troba en bon estat físic.
Cada cop hi ha més consciència d'aquest tipus d'exercicis, i hi ha molts/es fisiosexòlegs que treballen per a que es coneguin més :)
Espero haver-te resolt el dubte!
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat