Tinc por!
Hola! Avui escric amb un neguit que em vé de fa temps i... Uf. Tinc casi 18 anys i mai he fet res. No perquè no es presentés l'oportunitat, sinó perquè em fa por quedar-me embarassada i no poder fer-hi res amb les noves polítiques que ha establert l'estat sobre l'avort. No sé, em fa molta cosa que es peti el condó, i li tinc tant de pànic que sempre intento evitar-ho. Què hi puc fer? Estic una miqueta desesperada ja!
Un petonet molt gran!
IESP

Hola!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Moltes gràcies per preguntar!
Doncs és cert que la nova llei de l'avort que es va plantejar limita molt el dret de la dona, i seria fer un pas enrere. Per sort, aquesta llei encara no està aprovada i no sabem si arribarà a passar (només la van aprovar el Consell de Ministres, però no es pot aplicar).
De totes maneres, recorda que fent servir el preservatiu, estaries molt protegida ja! En cas que es trenqués, hi ha l'opció de demanar la pastilla del dia de després a urgències (gratuïta) o a la farmàcia (uns 2 euros). També hi ha mètodes anticonceptius hormonals que són quasi 100% segurs, però hauries d'assessorar-te amb el teu ginecòleg/a, ja que cada noia ha de triar quin li aniria millor.
Recorda que la sexualitat no l'hem de viure amb por, sinó és impossible gaudir. Si t'informes adequadament (espai jove, centre de salut, o centre d'atenció a la dona del teu municipi) segurament et quedaràs més tranquil.la i podràs començar a gaudir de la sexualitat amb tota llibertat :)
Espero haver-te resolt el dubte!
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat