por de la primera vegada..
Hola! Porto un temps amb el meu novio i jo se que ell ho vol fer, però jo no ho tinc gaire clar, els dos tenim 16 i mai ho hem fet amb ningú.. Tinc nula experiencia en aquest tema, se tot el que pot comportar no ser cuidadosos, i davant de tot vull estar segura en tema malalties i embarassos. No se com parlar-ho amb ell, tinc molts dubtes sobre tot el que comporta.. Podrieu ajudar-me?
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. Els dubtes són normals ja que és una situació desconeguda pels dos. Ara bé, fes-te la pregunta: Vols fer-ho o no? I en funció a la resposta el teu novio ho haurà de respectar.
Si la teva resposta és "si, ho vull fer" et donaré alguns consells per la primera vegada: Primer de tot has d'estar segura que la decisió és teva i no respon a la pressió de la teva parella, la situació ha de ser còmode pels dos, t'has de sentir amb confiança i segura amb el teu novio. Tot això ajudarà a que estiguis una mica més tranquil·la, però nervis en tindràs, segur, i són normals, centra't en l'entorn i en la situació.
Si la teva resposta és "no, encara no ho vull fer", ell haurà de respectar la teva decisió.
Com parlar-ne? Amb la major sinceritat que puguis, no és un tema que hagi de fer sentir vergonya, per tant, expressat amb la major sinceritat possible.
Pel tema dels embarassos i les malalties, la resposta és senzilla, utilitzeu SEMPRE preservatiu!
Espero haver-te ajudat!
Helena Angel @HelenaAL
HelenaALpsico