tinc un dubtte
Ola mireu tinc un dubte nose si es bo o es dolent pero ultimament em masturbu molt... quan dic molt em refereixu a k potser de 5 a 10 cops per dia... em pot provocar algu dolent? em pot pasar algu? sisplau responeu..
IESP

Hola!!!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Gràcies per la teva consulta!
Mira, el cert és que masturbar-se no té cap conseqüència negativa, això és un mite.
A més, permet conèixer míllor la pròpia sexualitat i tenir moments de plaer. Senzillament és una pràctica opcional i íntima, és per aquest motiu que se'n parli poc o que sorgeixin mites al respecte.
Pel que fa a la freqüència, és normal que durant l'adolescència es tinguin més ganes que mai, ja que el canvi hormonal fa que tinguem més interès i més desig sexual. No hi ha cap conseqüència negativa per masturbar-se vàries vegades en un dia, l'únic problema vindria si deixessis de fer coses importants per masturbar-te (s'ha de tenir temps per tot) o ho fessis només quan estiguessis amb malestar (com una manera de calmar l'ansietat i no com una via per sentir plaer).
Espero haver-te ajudat una mica! Una abraçada.
Helena Galé
@sexsapiens