Primera relació sexual
Hoooola!
Resulta que ara mateix tinc nòvio i els dos tenim moltes ganes de "fer-ho", però a mi em fa una mica de por perquè he provat d'introduir-me els dits i només me n'he pogut introduir un i em fa bastant mal. I clar llavors penso que si un dit em fa mal... tot lo altre encara més.
Puc fer alguna cosa per fer marxar el dolor?
IESP

Hola!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Abans de tot, donar-te les gràcies per la teva consulta!
Respecte a la teva pregunta, has de saber que el dolor sol venir per la tensió muscular de la vagina, fruit d'estar nerviosa. M'explico: quan estem tensos, la nostra musculatura es contrau. Si la primera vegada que tenim relacions ens fa por o encara tenim dubtes, aquests nervis poden fer que el nostre cos no estigui relaxat, i que les parets musculars de la vagina no es dilatin com cal.
Et diria que, sobretot, aneu sense presses, i que estiguis còmoda en tot moment. Aprofiteu per conèixer tot el vostre cos, i recordeu que no cal que la primera pràctica que feu junts sigui la penetració. Amb confiança i coneixent el teu cos, cada vegada tindràs més facilitat per gaudir de la teva sexualitat.
Recorda que les relacions sexuals no han de fer mal, de manera que si passa, pareu i ho torneu a intentar en un altre moment. Tot és qüestió de pràctica ;)
Espero haver estat d’ajuda!
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat