REGLA I SEXE.
Hola, sóc una noia i tinc 15 anys.
Tinc sexe habitual amb el meu nòvio, i sempre utilitzem condó, mai se'ns ha trencat (que ho haguem notat). Tinc la regla des de fa més d'un any, i era bastant irregular. A principis d'any se m'estava regularitzant, però ara fa quasi dos mesos que no em ve. No tinc nàusees ni vòmits, però últimament estic molt sensible a tot. Podria estar embarassada?
IESP

Hola!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Moltes gràcies per fer-nos una consulta!
La realitat és que si no se us ha trencat el preservatiu, les probabilitats d'estar embarassada són molt baixes!
Segurament aquest retard es deu a que la regla no era encara de tot regular. Als 15 anys és habitual que la regla trigui en venir, que s'adelanti, que de cop sigui molt abundant, etc. Estigues tranquil.la, ja que els nervis fan que encara es pugui retrasar més, d'acord? Si aquesta irregularitat continua molt més temps o t'incomoda molt, el millor seria que anessis al metge per si pogués ajudar-te.
Si sempre utilitzeu el preservatiu en les vostres relacions sexuals, podeu estar ben tranquils :)
Una abraçada i espero haver-te ajudat! 
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat