Siusplau ajuda'm
Ahir la meva millor amiga em va dir que és lesbiana. El principi em vaig pensar que era una broma, però no, resulta que des de el setembre que ho sabia però no m'ho havia dit abans, perquè tenia molta por del que podia pensar.
Realment no m'ho crec encara, era la típica persona que sempre l'he vist amb nois i que s'ha liat amb mil, m'ho podia esperar de qualsevol altre però d'ella? MAI. Em sento afortunada perquè nómes ho sé jo i dos amigues més però...no m'ho he près del tot bé, no sé, es la meva millor amiga saps?
La pregunta era com he d'actuar, és a dir, em sento incomòda al pensar que una noia la pot posar calenta, no sé, és que és una situació molt rara, per això necesito ajuda, perquè vull saber com puc actuar i principalment, com la puc ajudar i com em puc autoconvençer de que res té que canviar.
Agrairia molt la seva resposta,
Gràcies
IESP

Hola Emmawatson!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Abans de tot, gràcies per consultar-nos!
Mira, el que et passa és completament normal, ja que de sobte has vist un canvi en la teva amiga que no t'esperaves.
Però recorda que ser homosexual, no només vol dir sentir-se atreta físicament per persones del mateix sexe, sinó que ENAMORAR-SE de persones del mateix sexe. Això significa que sent el mateix que tu quan t'agrada molt un noi, de manera que la situació ja no és tan diferent, oi?
El fet que hagi confiat en tu demostra que has estat una bona amiga per ella, i només necessites temps per adaptar-te a les converses que ara vindran. Ja veuràs que serà com sempre, senzillament ella es mostrarà més natural (dir que és homosexual segur que l'ha fet sentir molt bé) i les històries li passaran amb noies enlloc de nois.
Tu actua com sempre, agraint la seva confiança i sabent que pots comptar amb ella igual que abans! :)
Espero haver estat d’ajuda!
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat