¿Asexualitat?
Hola, tinc 14 anys i des de sempre he tingut problemes amb els temes d'amor.
Des que vaig començar l'institut bastant gent m'ha demanat per sortir junts, però hi ha alguna cosa que em para, és com si l'afecte, l'amor d'una persona no m'entrés, com si no pogués digerir-lo, em fa sentir molt incòmode. Sempre he utilitzat les frases "encara no estic preparada" o "no vull tenir parella encara". Pensava que era per l'edat i, de fet, no n'estic del tot segura. Em passa el mateix amb la família. Normalment totes les meves amigues adoren veure pel·lícules d'amor, que els hi facin texts bonics, rebre petons... Però jo, en canvi, no suporto aquestes situacions. Em sento com un robot, no puc donar afecte a ningú. Vaig començar a llegir a Google la definició d'asexual i em sentia identificada amb un bon grapat de coses, però segueixo amb el dubte: es per l'edat o realment sóc asexual?
Petons adolescents.
PD: Mil gràcies per haver creat aquest consultori!
Anissa Ouali

Hola Adolescent228!!!
Moltes gràcies per la teva consulta!!
Primer de tot l'asexualitat és un concepte poc correcte. Tots els éssers humans som éssers sexuals ja que tenim genitals i un sistema reproductor.
Pel que comentes, desconec si aquesta distància que sents cap a l'afecte només et passa amb possibles parelles o amb altres relacions d'amistat,... (amb la família he vist que també et passa). Si fos el cas, et diria que observessis si tens dificultats per relacionar-te amb altres, fer nous amics, o cuidar dels que ja tens per exemple. En aquest cas, no dubtis en parlar-ho amb els pares, o amb algun adult de confiança.
D'altra banda, si sents que amb possibles parelles et mantes molt la distància, com tu bé has dit, l'edat és un factor important, i amb això no hi ha cap problema, simplement que en aquest moment estem interesants amb altres coses, i no has de tenir pressa per tenir ganes de tenir una parella.
Espero haver-te aclarit una mica els dubtes! un petonas!!!
Anissa Ouali, @AniOuali