URGENT....ginecòleg!!!!!
Hola! jo tinc 20 anys i mai he anat al ginecòleg hauria d'anar-hi? és que em fa molta vergonya i no hi vull anar, de veritat em fa molta vergonya. De fet vaig a natació i em canvio a les dutxes.
I vols dir que és gaire normal? i a més a la meva edat no haver-hi anat mai... amb la meva mare mai n'he parlat ni res, i menys amb el meu pare, i fins i tot mai he parlat de la regla amb el meu pare, és normal això?... que em faci tantaaa vergonya?....
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. Si a casa teva mai s'ha parlat de sexualitat, és normal que et faci vergonya treure el tema.
S'ha d'anar al ginecòleg? És bo fer una revisió anual, igual que podem anar a l'oculista per veure si veiem igual o si necessitem ulleres per veure-hi millor, amb el ginecòleg també. Aquest revisarà que tot estigui a lloc i si hi ha alguna cosa extranya t'indicarà com tractar-ho.
Si tens 20 anys, al ginecòleg hi pots anar sola, no fa falta que t'acompanyi la teva mare o el teu pare, ja que ets major d'edat. Si vols et pot acompanyar una amiga o la teva parella si en tens. A més, si t'has de sentir més còmode pots demanar hora amb una ginecòloga... si és dona potser et sents més còmode (tot lo còmode que et pots sentir en una visita ginecològica).
Pel que fa a la vergonya a ensenyar el teu cos: si a casa teva mai us heu vist nuus, sempre que algú es canvia o es dutxa es tanquen les portes de les habitacions o del bany i t'han ensenyat que el cos no es mostra, és normal que tingus tan de pudor alhora de mostrar-te. Prova algun cop que vagis a natació prova a canviar-te al vestuari i no a la dutxa, ves atrevint-te i veuràs que poc a poc t'hi aniràs sentint més còmode i tranquil·la.
El cos és meravellós!!!
Una abraçada,
Helena Angel @HelenaAL