Ajudaaa
Hola, no em sento bé amb mi maeixa, tinc sobrepes, i no se que puc fer per aprimar, he provat de tot, pero sempre he tornat a caure. Necessito consells, que puc fer? Quins exercicis m'ajuden més? Necessito tornar a estar com avans, perque cada cop em vaig engordant mes i vaig a les meves amigues que estan com un pal, i jo faig el doble. Gracies, petons.
Sara Bujalance

Hola anonimaa33! No cal que provis dietes o coses concretes per aprimar, ja que per tenir un bon pes l'únic que funciona és portar uns hàbits alimentaris saludables i fer esport de manera habitual. Per menjar bé el que has de fer és menjar de tot, variat, equilibrat (com marca la piràmide alimentària, aquí la tens:
Home%20Canal%20Salut/Ciutadania/Vida_saludable/Alimentacio/Consells_generals/documents/piramide2.pdf), repartit en 5 àpats: 3 principals (esmorzar, dinar i sopar), i 2 complementaris (mig matí i mitja tarda), i fer esport, com a mínim, 3 cops a la setmana. Incorporant aquests pautes com a hàbits, amb una mica de paciència veuràs com amb el temps reculls resultats. Fora d'aquestes pautes, no hi ha res més que funcioni, els trucs i dietes per aprimar que acostumen a sortir per internet, revistes, etc. a la llarga fan guanyar pes i són perjudicials per la salut. De totes maneres, planteja't primer si realment tens sobrepes, molta gent pensa que li sobra pes quan, en realitat, no és així. Per sortir de dubtes, el millor que pots fer és preguntar-li al teu metge. I, molt important, NO et comparis amb les altres noies! Cada persona és diferent, única i exclusiva! I mai hi ha dos cossos iguals! No et comparis perquè quan ho fem acostumem a centrar-nos en el que no ens agrada de nosaltres, en lloc de veure el que sí ens agrada i ens fa sentir orgullosos de nosaltres mateixos. A més, si sou adolescents vol dir que esteu en època de creixement i això fa que, a vegades, hi hagi molta diferència entre el cos de noies de la mateixa edat, depenent del seu ritme de creixement. Molts petons!!