Sindromes de la regla! URGENT!
Hola adolecents !
Bé, tinc 13 anys i les meves amigues em diuen que d'aqui poc em vindrà la regla, elles diuen que abans de que et vingui et fan mal els pits, et surten grans, ets adicta al xocolata i coses així. Es vritat que tens com "sindromes de la regla"? Si en tenim, quins son?
IESP

Hola Anitaaa!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Moltes gràcies per fer-nos una consulta!
La realitat és que cada persona viu la seva menstruació diferent. És cert que, com les hormones van canviant, es noten alguns símptomes com els que diuen les teves amigues, però no és igual per tothom.
Una cosa és quan ve la regla per primera vegada, que va relacionada amb els canvis de la pubertat (més pits, surt pèl, canvia la forma de cos, apareixen granets, etc) i l'altre són els símptomes que apareixen cada mes al venir la regla: voler menjar coses dolces, sensació de fatiga, més facilitat per plorar, son, etc. Però com he dit abans, CADA PERSONA ÉS DIFERENT :)
Amb el temps, ja aniràs veient com t'afecta a tu la teva menstruació, quins dies et canvia l'humor o com canvia el teu cos.
Una abraçada i espero haver-te ajudat! 
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat