Vagina :(
Hola, m'agradaria ser anónima si us plau.
Tinc un problema, avui a la dutxa m'he adonat que tinc un costat de la vagina com amb més "pellejo" que l'altre per la part més propera a el forat per on s'introdueix el penis (no sé ben bé com descriure-ho) i està d'un color una mica fosc. No em pica ni em fa mal ni em molesta, però estic una mica preocupada perquè no sé si això ha de ser així o no.
Mai he tingut relacions sexuals, però ja fa un temps que vaig masturbar-me per primera vegada i m'hi vaig introduir un dit a dintre (fa una mica de mal a l'hora de treure'l). No sé si hi té res a veure però estic molt preocupada. Moltissimes gràcies :)
PD: Em fa moltisima vergonya/pànic dir-li a ma mare o anar al ginecóleg.
IESP

Hola Becky!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Abans de tot, gràcies per consultar-nos!
El que expliques podria ser, senzillament, que tens els llavis de la vulva diferents (aquest pellejo que dius). Les persones no som simètriques al 100%, i la meitat esquerra i la dreta solen ser diferents (per exemple, no et passa quan vas a comprar sabates, que un peu et va més ajustat i l'altre no?).
El fet que no et molesti ni et piqui, fa pensar que segurament no es tracti de cap cosa dolenta! La forma de la teva vulva és així i ja està :) No té res a veure amb la masturbació, ja que aquesta no té cap efecte negatiu en el cos ni en els genitals! (això són mites).
Si veus que a l'introduir el dit, sempre et fa mal (pot ser que aquella vegada es degués als nervis del primer cop), sí que seria recomanable anar al metge! Se que és difícil, però hem de tenir cura del nostre cos sempre, oi?
Espero haver estat d’ajuda!
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat