No m'agrada menjar
Hola!
Tinc un problema bastant gran, no m'agrada menjar. No és que tingui anorèxia, a veure, peso 48kg i faig 1,63 sí que podria estar més prima però ja estic bé jo.
El meu problema és que des de petita que ja no menjo. A veure, vull dir que quan jo tenia 3 anys la meva mare es barallava hores i hores perquè m'empassés el menjar i quan vaig créixer em van portar al menjador del cole i allí sí que m'obligaven fort i em vaig engreixar una mica. Després ja vaig tornar a dinar a casa i m'ha aprimat.
Quan menjo sola a casa estic bé, perquè em sento tranquila amb mi mateixa en canvi quan menjo amb amigues, amb els pares o amb el novio em sento malament. Se'm passen les poques ganes de menjar. La veritat és que mai no tinc gana i que res no em ve de gust mai, excepte la pasta i la xocolata. Sé que porten molt hidrats i per això només en menjo quan faig esport. I per això també faig bastant d'esport, faig ballet i contemporani, vaig al gimnàs i faig zumba i piscina.
Tot i això m'obligo a menjar, més que res perquè la meva mare em vigila, però jo no em sento bé.
Hi ha alguna solució al meu problema o he de passar quatre hores que dedico al dia a menjar en total un pèl amargada?
És l'únic que penso jo és que hauré s'acabar menjant sola sempre però això és impossible, primer perquè no em puc auto marginar i segon perquè després no es creuen que menjo. I la veritat a vegades sí que els menteixo però sovint m'ho acabo menjant tot.
Ajuda si us plau!
Sara Bujalance

Hola Blanca23! Entenc que estiguis una mica cansada de que des de petita tinguis a tothom al darrera pressionant-te per menjar i pot ser és això el que ha fet t'avorreixis el moment de menjar. Però com que és impossible que visquis sense menjar i també és impossible que ho facis sempre sola, el millor que pots fer és treure ferro als comentaris que et facin, no te'ls prenguis com un atac (pensa que encara que es facin pesats, ho fan perquè t'estimen), pren-te'ls com una atenció cap a la teva salut i intenta disfrutar del menjar. Encara que de forma general no t'agradi menjar, segur que hi ha aliments (com ja dius que et passa amb la pasta i la xocolata) que t'agraden i que pots disfrutar menjant-los. Si et relaxes a l'hora de menjar, i intentes captar els gustos i textures del menjar segur que acabaràs disfrutant del menjar en lloc de sentir-te amargada. Un altre apunt: la pasta, i en general els hidrats (pasta, arròs, patata, pa, cereals i llegums), són un aliment bàsic de la nostra alimentació. Necessites menjar hidrats cada dia, facis esport o no, o sigui que no en mengis només els dies que fas esport, els altres també n'has de menjar! I la xocolata, de tant en tant, també la necessites i la pots menjar sense problema. Un petó molt gran!