Primer cop
Hola!! Us volia preguntar sobre la primera vegadada. Tinc ganes de fer-ho però alhora em fa por que faci mal i és això el que em tira cap enrere i el que em fa no dir-li de fer-ho al meu nóvio.
De debó fa tan de mal com diuen? Quina és la millor posició per perdre-la?
Necessito alguns consells per perdre aquesta por que tinc de la primera vegada...
Gràcies adolescents!
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. És normal que si has escoltat moltes històries sobre la primera vegada on hi hagués dolor, et faci por. Anem a pams, no sempre té per què fer mal, si estàs nerviosa, tensa i no estàs relaxada, la teva musculatura vaginal estarà igual de tensa i la introducció d'un dit o d'un penis pot ser més dolorosa per la mateixa tensió corporal. També el dolor dependrà, a part de per la tensió corporal, de si tens himen o no, i com és aquest himen, és rígid, és fi, és elàstic,...
La vivència de la primera vegada és diferent per a tothom per tant, intenta viure la teva primera vegada segura de que la decisió és teva i que no hi ha pressions per part de ningú.
Una abraçada,
Helena Angel @HelenaAL