Operación Bikini
Bona tarda,
El títol ho diu tot. Tinc sobrepés 1 i una constitució ample, i la veritat que el batxillerat no m'ajuda gaire. Tot i practicar esport més de 3 hores a la setmana (handbol)no puc evitar el fet d'atacar la cuina en moments d'ansietat i angoixa.
Arriba l'estiu, i m'encantaria lluir tipazo. L'ultima vegada que vaig fer "dieta" em vaig acabar obsessionant massa, fins a tal punt que contava les kcal que ingeria. Vaig adonar-me'n que estava perdent el cap, i vaig tornar a fer vida normal, amb la vigilància dels meus pares, concients de que estava començant anar per mal camí.
M'agradaria saber si puc tornar a perdre pes, i estar bé amb mi mateixa sense obsersionar-me i perdre el cap, ja que és el que menys busco.
Moltissimes gràcies!
Sara Bujalance

Hola! Gràcies per compartir amb mi la teva situació! El que has de fer per no obsessionar-te amb el menjar, no contar calories i no patir ansietat pel menjar és menjar de tot, sense "prohibir-te" res, això només farà que t'agafi ansietat i obsessió pel menjar. Menja de tot, variat i equilibrat (com marca la piràmide alimentària). Això vol dir que aliments com la bolleria, xocolata, xuxes, etc es poden menjar perfectament de tant en tant, el que no és convenient és abusar-ne. Fes 5 àpats al dia, 3 principals (esmorzar, dinar i sopar), i 2 complementaris (mig matí i mitja tarda), així també evitaràs patir ansietat pel menjar. A part de tot això, continua fent esport com en fas. I, molt important, valorat de forma positiva i pensa que és molt important basar la nostra autoestima en, sobretot, la personalitat i com som per dins, i no tant en el físic, perquè aquest depèn, en bona part, d'un factor genètic que no podem triar i per això és tan important acceptar-nos tal i com som per sentir-nos bé amb nosaltres mateixos. Parlar amb els teus pares sobre com et sents amb el cos també t'anirà bé i t'ajudaran a evitar que la preocupació pel pes es converteixi en un problema gros. Molts petons!!