ESTIC GROSSA, i vull estar en forma per no perdre al meu xicot.
hola, sóc una noia de 15 anys. Peso 61.9kg. Estic en una relació seriosa, i la veritat per culpa del meu sobrepès no em sento còmoda quan estic amb el meu xicot. Vull estar en forma per agradar-li més, i també per estar segura de mi mateixa.
Més d'una vegada he estat malalta perquè em sentia grossa i pensava en deixar-ho tot, perquè molta gent et critica per el teu sobrepès.
Vull baixar pes fins sentir-me en bona forma, vull que em donis un règim que en menys d'un mes hagi baixat almenys 5kg. I una sèrie d'exercicis que em puguin ajudar a baixar panxa, i les cames. Però el que em fa sentir avergonyida de mi mateixa és la meva panxa.
Sara Bujalance

Hola maria! Gràcies per compartir amb mi la teva preocupació, entenc com et deus sentir. Quan algú se sent insegur amb el seu cos pot arribar a sentir-se molt malament. Però, a veure, anem per parts. Baixar de pes ràpidament no és mai una bona idea perquè suposa costos greus per la salut i perquè el pes, com més ràpid es perd, més ràpid es guanya després. El que has de fer per assegurar-te un bon pes és menjar de tot, variat, equilibrat (com marca la piràmide alimentària, aquí la tens:
Home%20Canal%20Salut/Ciutadania/Vida_saludable/Alimentacio/Consells_generals/documents/piramide2.pdf), repartit en 5 àpats diaris: 3 principals (esmorzar, dinar i sopar), i 2 complementaris (mig matí i mitja tarda). I, a part d'això, és molt important també fer esport. Intenta fer-ne, com a mínim, 3 cops a la setmana. Sumant alimentació equilibrada i esport el teu cos estarà en el pes que necessita, ni més ni menys tampoc. Però, el més important de tot, pensa que és fonamental basar la nostra autoestima en coses més importants que no pas el físic, com ara la teva personalitat i habilitats. Valorat positivament i no siguis tan dura amb tu mateixa. I, molt molt important, no intentis canviar mai per ningú, de fet, si el teu novio està amb tu és perquè li agrades tal i com ets i no vol que canviïs. Parla amb ell de com et sents, és el que millor et pot anar per superar aquestes inseguretats. Molts petons!!