Estic molt malament:(
Hola, tinc 14 anys, peso 63 kg i medeixo 1'65.
Ultimament tinc molts problemes amb el físic, crec que sóc bastant gorda, intento fer moltes coses per aprimar-me però no aconseguiexo cap resultat. Tinc molta por d'arribar a alguns kg i no poder-los baixar més. També he notat que tinc estries o no sé com se diu a les cuixes (la part de dalt). Els puc treure? He sentit que si m'aprimo dràsticament i ràpidament marxaran.
No sé què fer ja, estic molt molt confusa i baix un gran estrés i decepció.
Els diez 7, 8 i 9 vaig de convivències amb els de la classe, puc aprimar-me per una setmana?
Què he de fer? AJUDA SI US PLAU!
Sara Bujalance

Hola LauraM! El teu pes està bé, no necessites aprimar! El problema no està en el teu pes, sinó en com t'estàs veient tu, i això té a veure amb l'autoestima. Valora't de forma positiva, fixat en totes les coses bones que tens i acceptat tal i com ets, aquesta és la clau per tenir una bona autoestima i trobar-se bé. Pel que fa a les estries, ni de conya aprimis ràpid perquè és d'això que surten!! Les estries surten per pujades o baixades de pes ràpides i brusques! Per tant, la millor manera d'evitar-les és dur una dieta saludable menjant de tot, variat, equilibrat (com marca la piràmide alimentària) i fent esport. Fent tot això t'asseguraràs un bon pes. En una setmana tampoc és possible perdre pes ràpidament, si ho fessis, després el tornaries a guanyar ràpidament també. Menja saludable, fes esport i valora't de forma positiva! No permetis que la preocupació pel físic t'espatlli les convivències, ves i disfruta que és el que et mereixes! Si veus que el tema físic t'angoixa molt, parla amb els amics i amb adults de confiança, ells t'ajudaran a sentir-te bé. Molts petons!!