Panxa i melic
Hola!
Tinc un problema, des de l'hivern passat que m'he estat aprimant fins a cert punt que els meus pares a vegades em diuen que estic massa prima i que "fàstig".
Però:
1.- Jo no em veig taaant prima, reconec que m'he aprimat, però encara em veig una mica grassa, o si més no, no em veig prima i esvelta.
2. Tinc panxeta... A més, tinc el melic enlloc de "vertical", "horitzontal" (no sé si m'entens) i aixo em fa semblar que encara tingui més panxa... A part, no tinc la panxa de totes les noies,se'm fan com unes ratlles al costat... Si faig abdominals millorarà? O la "plaxa"?
Sara Bujalance

Hola Laieetta! Pensa que els teus pares et miren des de fora i per tant poden fer una valoració més objectiva del teu cos. Si tu estàs una mica preocupada per la panxa i el pes és possible que aquesta preocupació no et permeti veure't tal i com estàs realment, per això no et veus com et veuen els pares. Per una altra banda, tenir el melic horitzontal no fa semblar més gras. En funció de com te'l van corda al néixer queda amb una forma o una altra, segur que el teu melic, tingui la forma que tingui, és un melic normal (i bonic!), així que no et preocupis que tenir-lo horitzontal no vol dir, ni molt menys, que tinguis panxa. Respecte a les "ratlles" que tens al costat de la panxa, suposo que vols dir que t'han sortit estries a la pell. Les estries surten quan un aprima o engreixa ràpid. Vigila perquè si t'han sortit estries podria ser que haguessis aprimat massa ràpid i això és perillós pel cos! Pensa que quan el cos perd pes ràpid, després té tendència a recuperar el pes d'una forma ràpida també, perquè quan el fem perdre pes ràpidament, el cos s'adapta enlentint el metabolisme i, per tant, afavorint l'aparició de reserves de greixos. Dit d'una manera senzilla, quan perdem pes ràpidament, el nostre cos d'adapta aprenent a engreixar, així que vigila amb l'alimentació. Per mantenir un pes correcte és necessari que mengis, de tot, en la quantitat suficient (no et quedis amb gana), de forma equilibrada (com marca la piràmide alimentària), i fer esport, al voltant d'uns 3-5 cops per setmana. Fent això mantindràs un pes correcte. Un petó molt gran!