superurgent si us plau!
Avui he estat amb el meu novio i bueno, li he fet una palla però no ha ejaculat. Ell diu que ni hi ha hagut liquid preseminal ni res, però el cas es que jo me fet dits després però sense haver-me rentat les mans ni res... Hi ha risc??
Gràcies!
IESP

Hola!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Moltes gràcies per preguntar!
Amb el que expliques, sembla que les probabilitats d'embaràs són mínimes, ja que no ha ejaculat i no tenies líquid preseminal a les mans. Però també hi ha el risc de transmetre o contraure una infecció, ja que algunes passen pels fluids (com el semen o el fluxe vaginal) i altres per contacte directe. Per això és tan important utilitzar el preservatiu!
I recordem que si tenim relacions sexuals (encara que no sigui penetració) hem de fer les coses de manera responsable, sense deixar de divertir-nos. Això vol dir rentar-se les mans si creiem que ha pogut caure esperma, o utilitzar el preservatiu si els genitals han d'estar a prop (Si l'esperma arriba a l'entrada de la vagina ja hi ha risc d'embaràs).
Espero haver-te resolt el dubte!
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat