Sexe segur
Bona tarda adolescents.cat, m'agradaria que aquest post fos anònim, moltes gràcies!
Be doncs, he escoltat que hi ha dies puntuals (quan baixa la regla i just abans) que es poden mantenir relacions sexuals sense preservatiu, sense risc d'embaràs. És cert això? Si no fos el cas, em podrieu aconsellar metodes anticonceptius per una parella estable? Moltes gràcies adolescents.cat, sou genials!
IESP

Hola!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Gràcies per la teva consulta!
Mira, el cert és que això és un MITE: una noia es pot quedar embarassada cada dia del mes (des que li ve la menstruació per primera vegada).
El que és veritat és que hi ha dies que les noies estem més fèrtils i d'altre que menys, però això va bé per les parelles que SÍ volen tenir fills, ja que tenen relacions sexuals els dies més fèrtils per augmentar les probabilitats. En canvi, això no serveix per algú que no es vol quedar embarassada, d'acord? A més, el risc de transmetre una infecció hi seria igualment.
Respecte als mètodes anticonceptius, n''hi ha de diferents, i cada un està dirigit a un tipus de noia. El millor és que localitzis l'Espai Jove del teu poble/ciutat i vagis a demanar informació. També et deixo un link de la Generalitat per si et vols informar més:
JoveCat/menuitem.112de917c18fccd274d7ed42b0c0e1a0/?vgnextoid=2fb075a264c21110VgnVCM1000000b0c1e0aRCRD&vgnextchannel=2fb075a264c21110VgnVCM1000000b0c1e0aRCRD&vgnextfmt=detall&contentid=fb89b8e18eb50210VgnVCM1000008d0c1e0aRCRD
Espero haver-te ajudat una mica! Una abraçada.
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat