Bones
Hola! tinc 14 casi 15 i peso 68kilos i 1,58 se que estic gorda i no se que fer per aprimar-me, he deixat la bolleria però stic igual intento menjar més verdura i estic igual ni baixo ni puju de pes. Jo vull fer exercici pro els meus pares no em deixes sortir a fora a corre (estic en un barri xungu). Tambe he anat al metge pero no em diuen gaire cosa nomes k tinc k fer més dieta, PRO JA LA FAIG!
Ajuda!!
Sara Bujalance

Hola laieta! El millor que pots fer és menjar bé, com ja deus estar fent: variat, equilibrat (com marca la piràmide), repartit en 5 àpats: esmorzar, dinar i sopar com a principals i 2 complementaris, a mig matí i a mitja tarda. Pel que fa a la bolleria i aliments d'aquest tipus, no cal que els deixis del tot, només cal que els mengis amb moderació de tant en tant, el que no és convenient és abusar-ne. A part d'una bona alimentació, és molt important fer esport. Si no pots fer-ho al carrer, demana-li als pares si et poden apuntar a fer natació o algun esport a algun lloc on estiguis segura. I, molt important, recorda que el pes també depèn d'un factor genètic, el que sovint anomenem constitució, que no podem canviar i per això, molts cops, costa pujar o baixar de pes. Per aquest motiu és tan important acceptar-nos tal i com som per poder sentir-nos bé amb nosaltres mateixos. I recorda que estàs creixent, el teu cos s'està desenvolupant, dóna-li temps per madurar i tingues paciència. Com que l'adolescència pot ser una època difícil pel que fa al cos, parla amb amics i adults de confiança, com els pares, ja que t'anirà bé per sentir-te bé. Molts petons!!