Darrere d'una bona imatge
Veuràs desde ben petita he estat grasa. Amb el canvi de la regla vaig aprimarme'n 16 quilos en un estiu, hi a més vaig créixer. El meu metge, la meva mare, amics... Es van quedar molt sorpresos i espantats. En aquell moment jo estaba be de pes, no arribaba a la anorexia ni molt menys, pero el meu metge temia molt a que hem seguis aprimant, hi em va amenaçar en que m'ingresaria en un d'aquells centres per a anorèxiques. Va ser una experiència molt traumàtica en la meva vida, les paraules del meu metge, la cara de por de la meva mare, se'm van quedar gravades a la ment fins moments d'ara. Per això ara per a batxillerat vull titular el meu treball de recerca: " Darrere d'una bona imatge". Magradaria moltíssim que hem dediquesis unes paraules per afegir-les al meu treball. Magradaria que contestesis. Que opines de les comparacions que sovint fem de nosaltres mateixos amb els models que veiem representats? Que opines del terme "bellesa"? Creus que diem bonic, a el que de veritat creiem nosaltres que ho es, o al que ens ha fet creure els mitjans de comunicació? Quines enfermetats/transtorns pot provocar la obsseció amb tindre un cos "bonic"?
Moltíssimes gràcies, si vols afegir-hi algo més també ho tindre molt en consideració . No t'imagines l'ilusió que tinc en aquest petit "progecte" tot hi que encara vaig a 4t d'ESO vui començar a fer consultes i buscar informació ja de ja! Molts petons!
Ana
Sara Bujalance

Hola Viena! Anem pregunta per pregunta: Les comparacions que sovint fem del nostre cos amb els que surten als mitjans de comunicació poden tenir resultats nefasts per la nostra autoestima, perquè el model de bellesa que apareix als mitjans de comunicació és un model irreal, inabastable i perjudicial per la salut ja que molt sovint està manipulat amb eines com el photoshop i té unes mides per sota del que mèdicament es considera saludable. / Pel que fa al terme bellesa, crec que es troba en els ulls del que mira i no en el objecte en si. Això fa que el que per a alguns és bonic, per d'altres no ho sigui. És a dir, el concepte bellesa és subjectiu./ Efectivament, molt sovint trobem bonic allò que ens han dit que ho és. És a dir, en funció del que la societat ens diu sobre la bellesa, l'entenem d'una manera o una altra. Això és el que fa que el model de bellesa hagi canviat tant al llarg de la humanitat en funció dels valors de les diferents cultures que hem desenvolupat els humans. Per exemple, en altres èpoques el model de bellesa femení era el de una dona amb sobrepès, actualment en tenim un que és absolutament diferent. / La obsessió per un cos similar al que actualment està de moda pot provocar problemes d'autoestima en general i, en els pitjors dels casos, malalties tan greus com els trastorns de la conducta alimentària. Espero haver-te pogut ajudar. De totes maneres, et recomano que m'escriguis a sbujalance@acab.org de cara a que ens poguem trobar un dia a l'Associació Contra l'Anorèxia i la Bulímia de cara a donar-te informació que et pugui resultar útil pel teu treball de recerca. Molts petons!!