Aprimar-me!
Hola! Tinc 15 anys, faig 1,61 d'alçada I pese 70 kilos. He de baixar de pes, perquè no em sent agust amb el cos que tinc, però també per a fer bé a la meva salud. El problema que tinc és que no tinc quasi temps per fer esport I com que dine a l'institut no puc seguir una dieta. Ajuda'm perfavor, em podries dir algunes pautes per baixar de pes?
Gràcies!
Sara Bujalance

Hola! Amb l'edat que tens no cal que facis cap dieta concreta per aprimar, a més, seria molt perillós per a la teva salut perquè estàs en creixement i és molt important que el teu cos rebi tots els nutrients que necessita per desenvolupar-se correctament. El que has de fer per assegurar-te un bon pes és menjar variat, equilibrat (com marca la piràmide dels aliments), repartit en 5 àpats: 3 principals, esmorzar, dinar i sopar, i 2 complementaris: a mig matí i a mitja tarda, i recordar que els aliments com la bolleria, xuxes, embotit, etc. els pots menjar perfectament de tant en tant, però no és convenient, per la salut, abusar-ne. Pel que fa a l'alimentació només cal que facis aquestes pautes. A més d'això, és molt important també que facis activitat física. Intenta trobar un parell de forats a l'agenda per fer un esport que t'agradi. Sé que és difícil amb el poc temps que queda però val la pena fer espai per l'esport. A part d'això, aprofita moments de la vida quotidiana per fer més activitat: pujar i baixar escales en lloc d'agafar l'ascensor, baixar del bus/metro una parada abans, fer trajectes curts a peu en lloc d'anar transport, ajudar amb les feines de la casa, sortir a passejar....Molts petons!!