Dubtes d'orientació
Hola, primer de tot moltes gràcies per fer aquest consultori ja que és molt útil ja que és bastant anònim i normalment ens fa molta vergonya fer aquest tipus de preguntes. Doncs el meu problema és que no estic segura o no si som bisexual. He tingut relacions amb al·lots, fins i tot m'he arribat a pillar/enamorar d'alguns, d'algun més intens que d'un altre. Però també me sent una mica atreta per algunes al·lotes, fins i tot he arribat a tenir somnis eròtics amb noies. I estim tant a la meva millor amiga que de vegades dubto de si només és com a amiga. Ella no sap res de tot això, però sempre fem conya i ens tocam i fins i tot alguns pics ens hem donat algun "pico". Que m'agraden els nois n'estic segura, perquè fa molt poc he estat pilladíssima per un amb el qual mantenia relacions sexuals i demés. Però amb noies... no ho sé... Per favor, ajuda... Sé que és molt difícil de dir i d'aconsellar, però necessit alguna cosa que hem faci veure què passa. Moltíssimes gràcies.
IESP

Hola daenerys3,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. En primer lloc, vull agraïr la confiança que mostres en explicar-nos la teva situació, de veritat, moltes gràcies!
Quan parlem d'orientació sexual sovint la societat, o la gent, ens força a dir què som? Ets Homosexual? Ets Heterosexual? Ets Bisexual? o ets Una mica de tot?
En l'adolesncència es comença a despertar l'interès pels alres, nois i/o noies, però si vols saber què ets, la pregunta que t'has de fer és "de qui t'enamores?", l'heterosexualitat, l'homosexualitato la bisexualitat no es determina per dir amb qui tens relacions sexuals sinó que es determina per dir de qui t'enamores.
Si t'enamores només de nois, i ets noia, seràs heterosexual, si t'enamores només de noies, i ets noia, seràs homosexual, i si t'enamores de les persones indistintament de si són nois o noies seràs bisexual.
Que siguis hetero o homo no significa que no t'ho puguis passar bé sexualment amb tothom, nois o noies, simplement per experimentar i descobrir.
Per tant, la pregunta que has de respondre per respondre la teva consulta és: de qui t'enamores?
Espero haver-te ajudat!
Helena Angel @HelenaAL
HelenaALpsico