Què puc menjar per esmorzrar que sigui saludable?
Hola!
m'agradaria saber què puc menjar pels matins abans d'anar a l'escola que sigui saludable, que no engreixi, però que estigui bé per començar el dia (diuen que si no t'alimentes bé al matí et pots marejar, i coses d'aquestes) De moment menjo cereals, però son de xocolata perque molts dels altres no m'agraden... i llavors és dificil de triar alguna cosa rapideta i apte. D'entrepà ja en menjo després al pati de les 11h.
També volia saber si els bastonets de pa (palitos) són saludables i engreixen molt per berenar, o què estaria bé que mengés.
Sara Bujalance

Hola! La pregunta que fas és molt interessant! Esmorzar bé és molt important per la salut i és fonamental a l'hora de prevenir problemes de sobrepes, ja que la gent que habitualment no esmorza, amb el pas del temps, té més tendència a guanyar pes. Un bon esmorzar ha de tenir: - Hidrat de carboni, per exemple, unes torrades de pa o uns cereals. - Un làctic, llet, iogurt o formatge, - Fruita: un suc de taronja natural o una peça de fruita fresca. Així pots fer, per exemple, una peça de fruita (un plàtan, per exemple), i cereals amb llet o iogurt. Un altre dia pots fer torrades (amb oli, o melmelada), un suc de taronja i un got de llet, o un tros de formatge. A mig matí i mitja tarda pots fer una peça de fruita, un entrepà (recorda que no convé abusar de l'embotit, ves variant el contingut de l'entrepà: un dia fuet, un altre formatge, un altre pernil, un altre tonyina...etc). Pel que fa als palitos, els pots menjar perfectament, ja que són hidrats, i són fonamentals pel nostre cos. Pots combinar i un dia fer-los normals, un altre integrals, un altre dia berenes una altra cosa, etc. Molts petons!!