Creixare més?
Hola! Soc una noia i m'agradaria saber si creixeré més. Es que ja fa un any que tinc la regla i els meus pares no es que siguin molt alts, però té alguna cosa a veure amb la meva alçada i la dels meus pares??? I quan tens la regla ja no creixes més??? El meu pare medeix 1,68 (aprox.) i la meva mare 1,55. Jo ara medeixo 1,57 i vull saber si creixaré una mica més o em cadaré aixi. Jo li vaig preguntar al meu metge i em va dir que potser 2 cm o aixi, pero tambe li vaig preguntar al meu metge de l'esquena i em va dir que com que tinc les cames llargues creixaré bastant...
No se que pensar i a mi m'agradaria se una mica més alta....
Espero que em puguis respondre, gracies
Júlia
Sara Bujalance

Hola! Pel que fa a la regla tranquil·la, després de tenir-la es continua creixent. El ritme de creixement varia molt de persona a persona, però podem dir que fins els 18-20 anys el cos no acaba de madurar del tot, així que si ets adolescent encara t'has de desenvolupar. En el desenvolupament de l'alçada la genètica té un paper molt important, però pensa que la genètica és capritxosa, pot ser que els teus pares siguin baixets i tu, en canvi, siguis més alta. I la veritat és que no hi ha cap manera segura de predir quan mesuraràs, per això els metges t'han dit coses diferents. El millor que pots fer és quedar-te tranquil.la pensant que encara estàs en edat de créixer i tenir paciència, ja que fins que no hagis acabat de créixer no podràs saber quina serà la teva alçada. El que has de fer per assegurar-te que creixes bé és menjar de tot i equilibrat, per a que no et falti cap nutrient pel teu desenvolupament. Molts petons!!