VERGE
Una pregunta, seque tinc 14 anys i m'estic preguntan cap a quina edat es normal perdre la virginitat? Esque encara no me liat mai i em va bastanta vergonya dir-ho però m'han dit quan em lii per primer cop ja podria perdre la virginitat i jo he pensat que vale. Però esque un ma dit per lianse la semana que be i nose que dir-li per això de la virginitat ajuda! Que puc fer?
IESP

Hola ester123!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Abans de tot, gràcies per consultar-nos!
El primer que cal saber és que el ritme el marquem NOSALTRES. Tu decideixes quan vols tenir la teva primera relació sexual, o quan vols liar-te per primer cop! I amb 14 anys, no vas pas tard, tranquil·la ;)
A vegades, amb temes de sexualitat, volem correr o ens comparem constantment amb els altres i és bastant injust. Cada un experimentem quan volem i quan estem preparats, perquè l'important és fer les coses quan ho desitgem, no per pressió.
Si vols quedar amb algú que t'agrada per liar-te, és la teva decisió. I si quedes amb ell, no cal que tingueu relacions sexuals, està clar! L'ideal seria coneixer-vos a poc a poc, i el temps dirà!
Recorda que TU decideixes quan fer cada cosa, d'acord?
Espero haver estat d’ajuda!
Helena Galé
@hln_gale
www.consultajove.cat