L'alimentació
Hola, m'agradaria saber, si portes una alimentació bastant dolenta a causa de que vols perdre pes, i has probat moltes formes: fent exercici i menjant saludablement i tot i així no baixes de pes...
Que passaria si et saltes algunes menjades, quines serien les conseqüències que rebria el meu cos?
Moltes gràcies adolescents!
Sara Bujalance

Hola anònima4789! La pregunta que fas és molt interessant. Saltar-se àpats és perjudicial per la salut, ja que al teu cos li mancaria energia i això faria que es desequilibrés l'organisme. A més, saltar-se àpats, a mig-llarg termini, fa engreixar perquè fa més lent el metabolisme, de manera que s'acumulen més greixos. Per això es recomana fer 5 àpats al dia: 3 principals (esmorzar, dinar i sopar) i 2 complementaris (a mig matí i a mitja tarda), d'aquesta manera el cos va rebent energia i no té necessitat de fer reserves d'energia (greix). És a dir, fer 5 àpats afavoreix un metabolisme eficient, i saltar-se àpats el torna lent. A més, saltant-te àpats es pot patir anèmia, fatiga, irritabilitat, mareigs, dificultat en la concentració i en la memòria, mal alè, problemes digestius, ansietat... i d'altres conseqüències. La millor i la única manera de mantenir un bon pes és menjar variat, moderat, equilibrat, repartit en 5 àpats diaris i fer esport habitualment. Molts petons!!