NS SI DIRLI
Hola,amb voldria passar desapercebuda gràcies!
Necessito consell de sexualitat. Tinc 12 dotze anys i tinc una amiga de 15, i ella té un germà de 17 anys ... Aquest estiu en un càmping jo i el seu germà vam tenir algo... la meva amiga es va enfadar amb mi i el seu germà i no recordo perquè... després el seu germà em va preguntar que si li feia un massatge... i jo vaig acceptar aquella estona ens vam tocar... i després man vaig anar a dormir ... Jo tenia molta vergonya quan el veia i nose si dirli ala meva amiga ... Fa 7 anys que ens coneixem i no bui mal rollos al setembre jo vaig fer una festa i vaig invitara a una festa estava el seu cusi que te la meva edat i més gen i ens vam tocar aquella nit fa poc que ella sap que ens vam tocar i o va acceptar com si res i nose que fer em callo lo del seu germà callarme o no de aixó fa 7 messos i ns k ferrrrrrrrrrr !ajudeumeeee siusplau un petó adolescents sou els millors.
contesteu ràpid!
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. En primer lloc, no pateixis, seràs anònima. En segon lloc, gràcies per utilitzar el consultori d'Adolescents.cat!
És normal que t'angoixi la situació ja que portes 7 mesos donant-li voltes al fet de dir-li o no dir-li a la teva amiga que et vas embolicar amb el seu germà.
Ara bé, amb la teva consulta ens sorgeix una pregunta: va ser un massatge? si és així, per què li has d'explicar si només va ser un massatge?
Amb les amigues hem de tenir confiança i compartir experiències, moments, sentiments i emocions, etc... però sovint hem de plantejar-nos què volem aconseguir quan expliquem un fet personal nostre i més quan parlem de moments íntims. Vols explicar-ho perquè et sents molt orgullosa i vols que ho sàpiga? Vols explicar-li perquè després et vas sentir molt malament i necessites que t'entengui? Vols simplement compartir-ho?
Detecta el teu motiu, que pot ésser qualsevol, però que sigui teu! Un cop el tinguis valora si necessites explicar-li-ho o no. I sobretot no imaginis ni anticipis la seva reacció, les persones reaccionem molt diferent a les coses segons de qui estiguem parlant (és el seu germà no el seu cosí), i segons com estiguem aquell dia o aquella temporada.
Espero haver-te ajudat!
Una abraçada,
Helena Angel @HelenaAL