Aprimar-me
Hola, tinc 17 anys, medeixo 1.65 i peso 48 kilos. Sempre he estat d'aquelles noies que per molt que mengessis contianuaves prima. Però ara, per culpa dels estudis, he deixat de fer esport i noto com estic "mes grassa de la panxa". És a dir, que continuo igual de prima de tot arreu però em noto més panxa i tinc por d'acabar com la meva mare que no està grassa perquè només té panxa, que sembla una embarassada. He provat de fer abdominals però continuo igual. Què puc fer?
Sara Bujalance

Hola Blanca! El millor que pots fer és menjar de tot, equilibrat (com marca la piràmide alimentària) i intentar continuar amb l'esport. Si ja no tens temps de fer esport com abans perquè has d'estudiar, pots provar de trobar altres maneres de fer activitat física, per exemple, surt a còrrer quan tinguis una estona, o en bici, o en patins, queda amb els amics per jugar a futbol, bàsquet, volei... I aprofita moments de la vida diària per fer més activitat: pujar i baixar escales en lloc d'agafar l'ascensor, anar als llocs propers caminant, col·laborar amb les tasques de la casa... Per la cintura t'anirà bé fer exercici amb un hula hop. De totes maneres, pensa que el teu pes és baixet per l'alçada que tens, per tant no necessites perdre pes. De fet, si perdessis pes estaries posant en risc la teva salut. Així que no t'obsessionis amb aquest tema, menja bé i fes l'esport que puguis i et vingui de gust. A més, el fet de que la teva mare tingui panxa no vol dir que tu n'hagis de tenir. Molts petons!!