em menteixen ?
el meu dubte es q les nenes de la meva classe diuen que no es masturben i tenen 14 anys i els nens reconeixem que si en menteixen ?
IESP

Hola uridome,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. Gràcies per utilitzar el consultori!
En general a les noies els costa parlar de la masturbació, sembla mentida però encara pesen molt els prejudicis que se'ls hi feia a les dones fa temps si es masturbaven, ja que es suposava que les dones només tenien relacions sexuals per a reproduir-se i per a satisfer l’home, i amb la masturbació buscàvem el propi plaer i això no estava ben vist.
D'altra banda, quan elles es sentin segures d'elles mateixes i vegin que ni els nois ni les noies de la classe les miraran malament si admeten que es masturben aleshores en parlaran. Mentre els altres se'n riguin o jutgin les noies no admetran que es masturben.
Una abraçada,
Helena Angel @HelenaAL