Ajuda peso molt y nose que fer per aprimar-me
Hola adolescents.cat tinc 13 anys y peso 60 Kg, quan em quedo sola a casa aprofito per menjar perquè
últimament no ho estic passant bé i quan estic així m'entren ganes de menjar.Faig tot l'exercici que puc.
Que puc fer ?
Gràcies
Sara Bujalance

Hola ahs31122000! Gràcies per compartir amb mi la teva preocupació. El millor que pots fer per evitar que t'agafi aquesta mena d'ansietat quan et quedes sola és menjar de tot, en la quantitat suficient (sense passar gana), i fer 5 àpats al dia: esmorzar a casa, esmorzar al cole, dinar, berenar i sopar. A vegades mengem fora d'hores perquè portem molta estona sense menjar res o perquè l'últim àpat no va ser suficient. No intentis evitar cap aliment, això només farà que t'hi obsessionis i n'acabis menjant més. A més, hem de menjar de tot. Els aliments com la bolleria, xuxes, embotit, etc. també ho podem menjar, però de tant en tant, sense abusar. A part d'això és important fer esport, com a minim, 3 cops a la setmana. Però, sobretot, el que és més important que facis és parlar amb algú sobre aquestes preocupacions per les qual no ho estàs passant bé últimament. Les emocions i el menjar estan més connectats del que sembla, per això és molt important que parlis amb algú de confiança, que et transmeti seguretat, per a que et puguis desfogar i que et doni suport. Parla amb els teus amics i amb adults de confiança, com els pares, ells t'ajudaran a sentir-te millor. Molts petons!!