Liarse/ Vergonya
Hola tinc 14 anys i encara no m'ha baixat la Regla, em fa molta vergonya perquè totes les nenes de la meva classe la tenen i tenen mes tetes que jo, hem va molta vergonya que faig?
L'altra cosa en nen que m'agradava em va demanar de liarme però li vaig dir que no perquè no se fer-ho com ho faig
IESP

Hola JO,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. Gràcies per utilitzar el consultori.
La regla pot aparèixer entre els 10 i els 16 anys, per tant, no pateixis, amb 14 encara estàs dins la normalitat.
Pel que fa al desenvolupament, el teu cos es desenvoluparà aproximadament fins als 18 o 19 anys, i al llarg dels anys, i el teu cos anirà canviant agafant la seva forma adulta. No vulguis accelerar el procés, cada persona té els seus ritmes i aquests no es poden alterar.
Pel que fa al tema d'embolicar-te amb el noi que t'agrada, és normal que no sàpigues fer-ho si no ho has fet mai. Tothom està nerviós aquell primer moment i el millor de tot és que deixis les preocupacions fora i gaudeixis d'aquell moment de curiositat, ganes i descobriments.
Una abraçada,
Helena Angel @HelenaAL