Penetració
Hola,
Sóc un noi que m'agradaria saber si dóna més plaer fer-ho amb preservatiu o sense ja que amb preservatiu crec que no és el mateix perquè quan te l'has de posar has de parar. Sempre havent fet prèviament les proves pertinents i la meva novia prenent-se la pildora.
A més, és el mateix plaer tant pel noi com per la noia sense preservatiu? Arribes abans a l'orgasme?
Gràcies
IESP

Hola Duojo!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Gràcies per la teva consulta!
Mira, el cert és que quan es diu que tenir relacions amb preservatiu és menys plaenter, és un mite, ja que està fet d'un material molt i molt fi. A més, per a sentir plaer, primer necessitem estar tranquils i còmodes, i això implica no estar preocupats per un possible embaràs o una infecció.
A part, parar per posar-se el preservatiu no té perquè ser una cosa desagradable ni "tallar el rotllo", ja que pot formar part del joc! I durant una relació sexual, molts cops s'ha de parar: potser per anar a fer pipi, per silenciar un telèfon que està sonant, per fer-se una cua al cabell... Però si un s'ho està passant bé, pot continuar igual, oi?
Si es dóna el cas que en una parella estable s'han fet anàlisi de sang (i han comprovat que no tenen cap infecció) i es fa servir algun altre mètode anticonceptiu (com les pastilles, l'anell...) llavors podrien plantejar-se no utilitzar preservatiu. Però seria en aquestes condicions, i amb el compromís que no tindran relacions sexuals amb altres persones sense preservatiu, perquè llavors podrien passar una infecció a la parella.
Quan una persona no té parella estable i va coneixent diferent gent, el millor i el més còmode és utilitzar el preservatiu i estalviar-se mal de caps :)
Espero haver-te ajudat una mica! Una abraçada.
Helena Galé
@hln_gale
www.consultajove.cat