Problemón amb el meu pes !!!
Primer que tot hola, moltes gràcies per llegir aquesta consulta i suposadament per contestarla, donc ara despres dels 'agraiments' t'explico el meu problema:
Sóc un nen de 15 anys i nhe de fer 16 aquest any, el que pasa es que soc, mmm, voluminós, per dirho aixi ja que la paraula "gordo" mai m'a agradat.
Peso uns 95 kilos i n'estic fart de que la gent, el primer que vegi en mi sigui el meu pes.
vaig al insti i nomes sento gent parlat de mi a les esquenes dientme 'gordo', durat la primaria vaig ser victima de bullyng per ser 'gordo'...
Aixi que, per dues raons he decidit que m'aprimare.
1 per l'ambit social / 2 per la meva propia salut
el fet es que no se com, he buscat a internet manere de aprimar-se , pero tot son farmaceutics i se que cap medicina daqestes es saludable. aixi que estic a regim però no se si hi ha aliments "sans" o aliments que t'ajuden a la pèrdua de pes.
aixi que e decidit enviar aquesta consulta a adolescents.cat, ja que hi confio plenament i sou la canya.
resumint, saps alguns aliments per a perdre pes o d'altres maneres que t'ajuden ???
Gràcies :)
Sara Bujalance

Hola Kiwicamela! El que has de fer per mantenir un bon pes és menjar de tot perquè tot és saludable, però cada aliment en la seva proporció, o sigui, és necessari menjar equilibrat, com marca la piràmide alimentària. Això vol dir que hi ha aliments que s'han de menjar cada dia: hidrats de carboni (pasta, arròs, pa, patates, llegums i cereals), fruites i verdures, làctics i proteïnes (peix, pollastre, carn, ous i fruits secs), i aliments que es poden menjar de tant en tant, com la bolleria, les xuxes, la coca-cola, els embutits, etc. però que no és convenient abusar-ne. També és molt important fer 5 àpats al dia: esmorzar a casa, esmorzar al cole, dinar, berenar i sopar i fer esport, com a mínim, 3 cops a la setmana, si en pots fer més, encara millor, sempre i quan no es converteixi en una obsessió. Qualsevol esport que t'agradi t'anirà bé. A part d'això no cal que facis res més, ja veuràs com recolliràs resultats si adquireixes aquestes pautes com a hàbits. Fas molt bé de desconfiar de les coses que es publiciten per intenet, revistes, etc. ja que la majoria no funcionen en realitat i, a més, acostumen a ser perjudicials per la salut. Pel que fa a la gent que et critica, passa d'ells! Aquesta gent acostuma a ficar-se amb els altres perquè, en realitat, són insegurs i, inconscientment, volen que els altres també se sentin insegurs, així que no permetis que la inseguretat dels altres et faci sentir malament a tu. No permetis que la teva autoestima depengui d'aquests antipàtics, tu vals molt i ningú t'ho ha de fer dubtar!. Molts petons!!