Dolor
Hola, la veritat és que tinc uns quants dubtes. Tinc 16 anys (quasi 17) i nòvio de fa 1 any i mesos. Encara no he tingut cap pràctica on intervingui la penetració, sincerament tinc bastanta por al moment però en part tinc la sensació que ja és hora. Alguns consells per què sigui menys dolorós?
Una altre pregunta és sobre els mugrons, últimament els tinc molt sensibles, em fan mal de seguida i fins i tot em fa mal al voltant del pit. A vegades sento punxades allà baix i també em fa mal alguns dies. És alguna cosa greu? Ajuda!
Moltes gràcies.
Anissa Ouali

Hola! Gràcies per escriure’ns! soc l'Anissa psicòloga de l'IESP. Anem per parts, respecte a la penetració, com saps que es dolorós?. Has de tenir en compte, que sobre sexualitat parlem molt i cadascú te una opinió, sobretot quan parlem de la primera relació sexual amb penetració. L’important per mantenir relacions sexuals no es que ja sigui hora!, sino si un mateix es sent preparat. Has de tenir en compte que si una persona no es sent preparat/da, esta nerviós, no es sent segur, o no li ve de gust, possiblement la penetració faci mal (ja que si tu estàs en tensió el teu cos també ho estarà).
Respecte als mugrons i les punxades algun dies, potser que aquestes sensacions apareguin uns dies abans o durant la regla? En moltes ocasions quan el cos està ovulant, apareixen certes sensibilitats a la zona dels pits o mugrons, o als genitals (com les punxades que descrius). Tot i així, l’ideal es que ho puguis comentar amb el teu metge de capçalera perquè aclariu tots els dubtes! Espero haver-te pogut ajudar, i gràcies per la teva confiança! Anissa Ouali, @AniOuali o
AnissaOL