molt preocupada
HOLA!!!
Tinc un dubte: vosaltres sempre dieu que un cop tens la regla tan sols et creixen una mica els pits, pero no massa. Jo he buscat informació sobre aixo perque em vaig espantar quan vaig veure que totes les consultes sobre pits deieu el mateix. Bueno, despres de buscar en bastants (molts) llocs em vaig adonar que deien tot el contrari: que els pits comencen a desenvoluparse de veritat un cop tens la regla. el cas es que ara tinc el cap fet un lio. Bueno res, solament era per aclarirme...
PD: les consultes sobre moda i altres coses on es fan?
Anissa Ouali

Hola Anonima13!!! Moltes gràcies per la teva consulta i aprofitarem per unificar respostes.
Com sempre diem la pubertat és una època de molts canvis i cadascú va al seu ritme. Un d’aquest canvis son els pits.
Un cop comença l’etapa de canvis, poc després els pits comencen a canviar. Sovint s'engrandeixen els mugrons i sobresurten més. L'arèola de pell del seu voltant pot tornar-se més gruixuda i fosca i en alguns casos apareixen alguns borrissols. Poden passar entre tres i quatre anys fins que el pit arribi al seu desenvolupament.
Entre mig d’aquest proses de creixement dels pits, és pot produir la primera menstruació (pot començar inesperadament o arribar després de diversos dies de molèsties abdominals). Generalment la menstruació comença al voltant de dos anys després de l'inici del desenvolupament del pit i de l'aparició del pèl púbic(tot i que no tothom funciona igual).
El pit va creixent al seu ritme i al principi i/o entre mig pot aparèixer la menstruació.
Espero haver aclarit el teu dubte!!! Un petonas!!
Pd: encara no tenim consultori de moda (seria una bona proposta), però trobaràs el de psicologia i alimentació al costat ;)!
Anissa Ouali, @AniOuali