Vegetarians adolescents?
Bones Sara!
He vist que una noia t'ha preguntat sobre aquest tema, jo soc vegetariana, no menjo cap tipus de carn, o sigui, tampoc el peix.
Abans de decidir ser vegetariana, no tenia ni la mínima idea de que era, però a poc a poc vaig canviar la meva manera de pensar i d'un dia per l'altre vaig decidir ser "vegetariana" encara que no sabia que existia aquest concepte. Ho vaig descobrir quan em van preguntar: "Ets vegetariana?" En aquell moment vaig anar a buscar informació sobre aquesta paraula nova per a mi. Vaig veure que era el que jo volia aconseguir, em vaig informar sobre tot això.
L'únic inconvenient és que els meus pares no hi estan d'acord, i el metge tampoc ja que diu que això no és "normal".
La meva pregunta és: Per a una adolescent és "dolent" ser vegetariana? Crec que tenim una percepció errònia sobre aquest tema. També m'agradaria preguntar-te si es possible, per què el metge pensa que no és normal fer això, o sigui si veu que hi ha riscos. Ho pregunto per que a la nostra edat se que es necessiten molts nutrients pel creixement etc. però sent vegetarians no crec que tinguem deficiències. Ja no se que pensar sobre això, ja que a més de alimentació seria una qüestió d'ètica.
Em podries donar el teu punt de vista si no és molta molèstia?
Moltes gràcies! Fins aviat!
Sara Bujalance

Hola SenseNom! Sí és cert que fer una dieta vegetariana sense control mèdic pot resultar perillós per a la salut, sobretot per a un adolescent que està en època de creixement i encara més si no menja cap proteïna d'origen animal (la noia que em va escriure menjava peix i ous, l'únic que no volia menjar era la carn). Però si tu, per les teves creences o valors morals, no et sents còmoda menjant carn o peix, el que hauries de fer és anar a un metge nutricionista. El nutricionista és el professional que et pot fer un seguiment mèdic del teu estat de salut i donar-te les pautes alimentàries necessàries per a que el teu cos rebi tots els nutrients necessaris, ja siguin d'origen animal o d'origen vegetal. La gent que decideix ser vegetariana ingereix proteïnes d'origen vegetal (pensa que sense ingerir proteïnes no podem viure). El que et recomano és que si veus que realment és important per a tu no menjar ni carn ni peix, parlis amb els pares i els demanis d'anar a un metge nutricionista per a que t'aconselli si en el teu estat de salut et pots "permetre" ser vegetariana i en el cas de que el teu cos estigui preparat, quins aliments has de menjar i amb quina freqüència. Un petó molt gran!