anticonceptius (pildora)
Hola, tinc un dubte sobre la pildora.
Segons tinc entes la pildora s'ha de prendre mensualment perquè faci efecte; voldria saber si té efectes secundàris i quins són.
I quina funció té la pildora, és a dir, sé que evites embaras però, deixes d'ovular o per quin motiu no et quedes embarassada?
Gracies
IESP

Hola arikuka!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Moltes gràcies per fer-nos una consulta!
La realitat és que la píldora (les pastilles anticonceptives) solen tenir pocs efectes secundaris, i aquests depenen molt de la persona, Alguns efectes són la retenció de liquids, migranyes o aparició de pèl. Per aquest motiu, si a una noia li van malament, el que ha de fer és canviar la marca o el mètode anticonceptiu.
Una altra cosa important, és que les ha de receptar un metge, ja que és important estar ben informada i fer un seguiment amb anàlisis de sang periòdiques.
Les pastilles contenen unes hormones que controlen el funcionament dels ovaris, i fan que aquests no ovulin (fet necessari per a que es produeixi un embaràs).
Una abraçada i espero haver-te ajudat! 
Helena Galé
@hln_gale
www.consultajove.cat