pff no se que em passa (E)
Hola, tinc un greu problema sisplau ajuda! Vaig estar mool malament, no menjava, no feia res, i vaig estar a punt de caure en la anorexia, però nose com, mes tard va anar tirant mes cap a bulímia, però al final ho he superat tot. El que em passa ara esque cad dia memoritjo cada engruna de menjar que menjo iu es com si a cada setmana i hagues un tope de menjar qu epuc menjar. Em paso el dia menjant-me el coco, m'obssesiono amb el que menjo i deixo de menjar. Quan em passo amb el menjar, em passo mol, vui dir, es me saviat atracón. Visc obssesionada i no se com parar, cad vegada que menjo una engruna mes de la que toca recordo els vells temps. I despres veig a les meves amigues, totes primes com jo però amb la diferència que menjen de tot, i amb la quantita qur volen, i després jo penso: Perquè no puc ser com elles? Perque no puc menjar un muffin sense despores sentirme com una foca i malalment amb mi mateixa? sISPLAU nose que fer ni que em passa... penso que mai podre agradar a ningú perque hi ha gent mol millor que jo. Ja se que no tot es laspecte, però també hi juga un paper molt important sps?
I l'altre consulta: Si et vols aprimar, es recomanable menjar una fruita per postres de cada àpat? O engreixa com ma dit molta gent?
Gracies adolescents.cat sou els millors!
Sara Bujalance

Hola ela! Gràcies per compartir amb mi la teva preocupació! Pel que m'expliques sembla que portes un temps patint excessivament pel tema del menjar i el pes, va començar amb el que semblava una anorèxia, després va passar a la bulímia (això és bastant habitual) i tot i que ara aconsegueixes més o menys menjar, el malestar psicològic, els pensaments i la preocupació continuen torturant-te. És molt injust que t'hagis de trobar en aquesta situació, com molt bé dius tu tothom té dret a sentir-se a gust amb si mateix i és molt injust que algú hagi de patir tant com estàs patint tu ara. Tens tot el dret a sentir-te contenta, a menjar sense sentir-te culpable, sense posar-te límits, sense comparar-te amb els altres. Tens dret a viure la vida de forma feliç. Per això, perquè tens tot el dret a trobar-te bé i a sentir-te a gust amb el teu físic, sembla que ha arribat el moment de que parlis amb els pares per explicar-los això que t'està passant. Sé que pot ser difícil fer-ho, per això t'envio molts ànims per a que tinguis la força suficient per parlar amb ells. Pots sortir d'aquesta situació que et fa mal, però per sortir-ne és imprescindible que li expliquis als pare. Explica'ls-hi tan bé com m'ho has explicat a mí, veuràs com de seguida fa tot el possible per ajudar-te. Ells t'estimen més que a res i t'ajudaran com ningú. Així que molts ànims, parla amb els pares! Un petó molt gran!
Per cert, la fruita és molt recomanable com a postres! No engreixa més per menjar-la després dels àpats, engreixa el mateix en qualsevol moment que te la mengis i és un aliment molt saludable. Això que diu alguna gent sobre que engreixa després dels àpats és una llegenda urbana. Recorda: para amb els pares! Molts petons!
I una altra cosa, el que fa millor a adolescents.cat sou vosaltres, els adolescents, sou els millors!