Obsessió amb les cames
Tinc 16 anys acabats de fer. Medeixo 1'73m i peso 58kg i em veig les cames una mica grasses. M'agradaria perdre uns quants quilos, però sobretot m'agradaria que les meves cames fossin més primetes perqué tinc una obsessió des de fa un any i mig o dos que sempre que em veig a un mirall em deprimeixo amb les meves cames i no sé que fer. Faig esport quan puc i normalment menjo sa, però m'agradaria saber quins exercisis puc fer per disminuir les meves cames i també m'agradaria saber com puc dir-li a la meva mare que vull seguir una dieta equilibrada perqué sempre que li comento diu que no ho necessito ja que estic perfectament i que no fagi tonteries, però jo segueixo pensant igual i és molt frustrant.
Espero que em pugueu ajudar, moltes gràcies! :)
Sara Bujalance

Hola! Primer de tot, el teu pes està bé! És impossible que amb aquest pes et sobri res! Treu-te del cap aquesta obsessió que tens amb les cames!. És possible que t'estiguis veient les cames més grasses del que en realitat són, de manera que no necessites baixar de pes. Tot i així, el que has de fer per assegurar-te un bon pes en general, no només a les cames, és menjar de tot, variat, equilibrat i fer esport habitualment. Qualsevol esport t'anirà bé, però si vols fer un amb el que treballis cames especialment, fes bicicleta o step, per exemple, ja que mous tot el cos i cames i cul en especial. A part d'això, parla amb la mare sobre com et sents amb el cos, i les preocupacions que tens, ella t'ajudarà a sentir-te millor. Molts petons!!