MOLT URGENT! BOJA?
Hola!Abans de tot gràcies per contestar,tinc aquesta consulta fa un temps, i cada dia que passa la cosa va pitjor, si us plau ajuda'm!
Veuràs,tinc TCA i m'estic tractant per això en mans de professionals que m'ajuden amb tot, però hi ha una cosa que em fa vergonya preguntar i prefereixo que m'ho aclareixis tu. Segurament pensis que estic boja, fins i tot jo ho penso a vegades, però necessito una resposta eficient i justificada per la meva questío.
Fa un parell de mesos aproximadament, vaig començar a fer paranoies sobre que si manipulava menjar les seves propietats nutricionals (kcal, greixos, sucres...) arribarien a mi a traves de la pell, adquirint així el meu cos la mateixa reacció que si m'ho hagues menjat però sense fer-ho. Es complicat, per això vaig a ficar un exemple:
Estic pelant una poma per la meva cosina petita i jo crec que encara que aquesta poma jo no me la mengi, el meu cos es "creurà" que si i aleshores adquireixi les kcal d'aquesta, fent-me així "engreixar".
Però resulta que la cosa ara va a més. Ja no és només quant manipulo menjar, també penso que per el senzill fet de mirar-lo, veure altre gent menjant-lo o amb fotos inclús dibuixos, el meu cos ja adquirira els seus valors nutricionals. També em passa amb coses que no són menjar, per exemple crec que ficar-me crema hidratant, dir mentides, no acabar de finalitzar qualesevol cosa...penso que tot això em farà engreixar.
Sé que estic malament, però entenem em fa vergonya dir això cara a cara, només et demano que em diguis si es veritat tot això o no i aleshores jo ja prendre les mesures necessaries.
Necessito la veritat si us plau!!
Moltes Gràcies
Sara Bujalance

Hola Scheherezade! Gràcies per compartir amb mi la teva preocupació, t'has explicat molt bé i vull felicitar-te per ser tan valenta i explicar-me la teva por. Explicar les pors és un acte molt valent, així que no t'has d'avergonyir, tot el contrari, pots sentir-te ben orgullosa d'explicar les teves pors. Pel que fa a la teva consulta, és del tot IMPOSSIBLE engreixar pel fet de manipular, veure, olorar o pensar sobre menjar. Tampoc és possible engreixar a través d'una crema hidratant o una mentida. De fet, la única manera d'engreixar és ingerint un aliment i fent-ne la digestió. És molt important que li expliquis als teus terapeutes el que t'està passant, et prometo que t'entendran i faran tot el possible per ajudar-te. Això que t'està passant és més habitual del que sembla en persones que estan patint un trastorn de la conducta alimentària. Parla amb els teus terapeutes i t'ajudaran, un cop els hagis dits t'hauràs tret un pes de sobre i t'alegraràs d'haver-ho fet. Molts ànims i molts petons!!