És cert que...
Hola!! Bueno en varies ocasions m'he intentat masturbar, és cert que no ens podem introduïr els dits per culpa de l'himen? que podem fer? es doloros.., si et poses un tampax l'himen es trenca?
Moltes gràcies
IESP

Hola Martetta,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. Intentaré respondre als teus dubtes, quan parlem de masturbació femenina hem de tenir en compte que ens toparem amb un munt de mites i falces creences, començant per l'himen i acabant amb la introducció de dits.
A nivell físic ens trobem que la gran majoria de teminacions nervioses en els genitals femenins es troben a l'exterior de la cavitat vaginal, en el clítoris, en els llavis interns i en els llavis externs i a l'entrada de la vagina però a l'interior les terminacions nervioses disminueixen.
Per tot això la millor forma de masturbació femenina és a través de caricies, provant diferents pressions i ritmes, per l'exterior de la vagina. Inclús també es pot arribar a tenir molt de plaer amb fregaments en els genitals però per sobre de la roba, amb algun coixí per exemple.
Això no té res a veure amb l'himen, l'himen és una membrana molt fina que està situada una mica més amunt de l'entrada de la vagina i cada noia/dona el té diferent, normalment es trenca amb la primera relació sexual amb penetració però hi ha noies que neixen sense himen, altres que se'ls trenca amb algún cop durant la infància, o amb esports on l'elasticitat es traballa molt, com gimnàstica artística, etc...
Si introdueixes un tampax no es trencarà l'himen, però si es trenqués això no significaria que deixessis de ser verge, ja que la virginitat "es perd" quan tenim relacions sexuals amb penetració per primer cop, al marge de si hi ha himen o no.
Espero haver-te ajudat!
Helena Angel @HelenaAL
HelenaALpsico