Ajuda, és molt important.
Hola,
La meva família hem sempre hem diu que soc baixeta, cosa que no m'afecta gaire. Medeixo 1,60 i peso 55kg. El que m'afecta és que hem diguin que estic gorda. M'ho diuen els meus pares, els meus avis.. I hem costa molt fer veure com si no m'importes.
Vull aprimar-me, però no puc fer esport perquè tinc una cosa al genoll. El metge també hem va dir que estava gorda.
Que puc fer?
Hem sento fatal quan hem diuen aquestes coses, i m'he plantejat més d'un cop deixar de menjar.
Sara Bujalance

Hola Sònia! Gràcies per compartir amb mi la teva preocupació!. La veritat és que el pes que tens està bé per la teva alçada, així que en principi no hauries de perdre pes. El millor que pots fer per assegurar-te un bon pes és menjar de tot, variat, equilibrat (com diu la piràmide alimentària), i repartit en 5 àpats: esmorzar a casa, esmorzar al cole, dinar, berenar i sopar. A més d'això és important fer esport, però si no pots pel genoll no passa res. Pregunta-li al metge si pots fer algun activitat física lleugera, com nedar suau i a ritme lent, per exemple. A part d'això no cal que facis res més. Sobretot no deixis de menjar!! Aixo només et portaria problemes greus de salut!!. I el més important, és necessari que parlis amb la teva família i els diguis que els comentaris que et diuen et fan mal. El més probable és que et facin comentaris de broma, sense la intenció de fer-te mal, i no veuen que, en realitat, no et senten bé. Així que parla amb ells i digue'ls, molt sincerament, que no t'agraden els comentaris. Segur que ho entendran i faran tot el possible per ajudar-te a sentir-te millor. Molts petons!!