BAIXAR DE PES!!
Hola! Fa més de 6 mesos que estic intentant baixar de pes però no hi ha manera. Medeixo 1.60 i peso 70kg. El problema esque tinc poca panxa però molta cuixa. Siusplau digueume mètodes per baixar de pes!! Intento menjar equilibradament, no faig esport però sempre que puc vaig caminant a tots llocs.
La família del meu pare sempre ha sigut "gordeta", aquesta es la raò perque no pugui baixar de pes? M'han dit que vagi a un dietista, però no se si realment funciona. AJUDEUME SIUSPLAU!
Sara Bujalance

Hola! Primer de tot, no facis cas del pes que surt a la bàscula. Pensa que el pes sempre és relatiu i depèn de moltes coses: edat, alçada, estil de vida, activitat física, estat de salut, i molt important, el pes depèn en molt bona part d'un factor genètic, el que sovint anomenem constitució. Aquest factor genètic no el podem canviar, i per això és molt important acceptar-nos tal i com som per sentir-nos bé amb nosaltres mateixos. El que has de fer per assegurar-te un bon pes i un bon estat de salut és menjar de tot, variat, equilibrat (com marca la piràmide alimentària, aquí la tens:
Home%20Canal%20Salut/Ciutadania/Vida_saludable/Alimentacio/Consells_generals/documents/piramide2.pdf), fer 5 àpats al dia: esmorzar al matí, esmorzar al cole, dinar, berenar i sopar, i fer esport habitualment. Caminar està molt bé, però si pots trobar un esport amb el que t'ho passis bé, també t'anirà de conya. A part d'això no cal que facis res més. I si tot i fent això continues tenint dubte sobre el teu pes, demana-li consell al teu metge. Molts petons!!