Una amiga vol tenir sexe amb 14 anys...
Hola!! Soc una lectora molt habitual d' adolescents.cat, i com he vist que moltes persones consulten, he pensat que no passaria res per que jo tambè ho fes.
Tinc una amiga que te la meva edat (14) i porta 6 mesos amb el seu novio pero més temps tontejant. El seu novio li ha dit que ell es veu ja preparat per tenr sexe amb ella i ella li ha dit que s'ho pensara. Cuan m'ho va explicar jo vaig dir-li que si es veia preparada ho fes però que s'ho habia de pensar molt be. El que voldria saber és :ÉS BÓ TENIR SEXE AMB 14 ANYS?
Moltes gracies, Alba Moreno.
IESP

Hola Alba!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Abans de tot, gràcies per consultar-nos!
Doncs mira, no és bo ni dolent en funció de l'edat, sinó en funció de SI ES VOL FER O NO.
Sovint, les persones vivim una certa pressió social, sobretot en temes de sexualitat. Pot passar que algú amb 14 anys pensi que ja està preparat, perquè els amics ja ho ha fet o perquè vol impressionar. També passa que pel fet de sentir desig o curiositat sexual, ja creiem que estem preparats per tenir relacions, i no és cert.
L'ideal seria que la teva amiga pugui parlar-ho bé amb el seu xicot, i que tots dos puguin expressar com se senten: les seves pors, els seus dubtes... També és necessari que siguin responsables, ja que utilitzar el preservatiu és bàsic. I han de saber que no cal que la primera pràctica sigui la penetració, ja que això implica força autoconeixement... De manera que podrien fer altres pràctiques per començar i anar a poc a poc, no?
Espero haver estat d’ajuda!
Helena Galé
@hln_gale
www.consultajove.cat